Friday, June 18, 2010

Raavanan – A Couple of Views

The following is straight out of a chat conversation between me and my friend, on Raavanan.

Take1: So, the verdict ?

Take2: There's no one word verdict :)

Take1: Meaning ?

Take2: The only thing on my mind now is naan varuven, meendum varuven I think that one scene did it for me...

Take1: I saw it in the morning ... the harmonium is still ringing in my head !!!!

Take2: But yeah, I thought brilliant performances, awesome cinematography; India didn't look more beautiful

Take1: Ya ..true

Take2: I would have been abolsutley flabbergasted if the story was a tad less predictable

Take1: First half was a bit dull for my liking

Take2: Exactly. But i have to say... the music got lost in the movie nothing stood out except naan varuven...

Take1: hmm ... agreed .. no masterpiece bgm too ..still the last 20 mins I was like .. damn .. do i have to sit .. i was almost jumping

Take2: The last 20 mins were brilliant

Take2: I think the ramayan adaptation totally overshadows the naxalite undercurrent

Take1: Ya .. the current is almost not there

Take2: It’s there at one point, and then it gets lost with the sister revenge

Take1: And i would ve liked the priya mani bit not to be the reason for revenge

Take2: Yeah that brought the movie down a notch. Its becomes like oh, this always happens in tamil movies .. or hindi movies ;)

Take1: But ya .. he was so vehiment on adaptaion thingie - with karthik jumping arnd and all

Take2: yes, i jumping around was too much

Take1: Ya .. almost shankar-ish :)

Take2: But Karthik was really good

Take1: Ya he was

Take2: Vikram's last few scenes... good God! Where he says usuru vandhurchu and where ash says babababa his expressions were brillaint

Take1: hmm .. wonder how AB would match up

Take2: I was going to type the same thing. I'll find out tomorrow :)

Take1: me too :)

Take2: I have a feeling AB might be as good... because he's wuite looney in real life and he might get the last few scenes right on target because he's with ash

Take1: Ya .. possible

Take1: And prithviraj ... was super

Take2: Prithviraj was alright... not much there ;) but yeah, i'm curious to see vikram in that role. I vaguely liked it that priya mani's name was vennila :)

Take1: I liked her tan look ;)

Take1: And why is ranjitha there .. grr

Take2: I know.. horrible dance steps and no dialogue

Take1: Her scenes got the highest mass appeal .. or response ... i was disgusted.. at the public first and then at mani

Take2: ha ha ha ... but the controversy happened after she was cast, and shot.. we had a few people giggling here when she first came on screen

Take1: Ya .. same ... and then screams in the subsequent scenes .. the "intelligent" tamil audience

Take2: lol

Take1: mixed reviews already .. from worst mani movie to the best

Take2: yeah I was reading some online

Take1: i would take middle path :)

Take2: Frankly, I have never come out of a mani rathnam movie in the theatre going WOW

Take1: exactly my thought !!!

Take2: somehow i end up liking it more over time

Take1: It sinks in ..

Take2: yep... All... aayudha ezhuthu, guru

Take1: Even alaipayude .. i was like .. did i see a good film or a great film

Take2: :) .. Kannathil muthamitaal maybe that stirred me up a bit but none of the others

Take1: AE stirred me up ... since the subject is close to my heart or was ..

Take2: But If it weren't for that last song in Raavan, I wouldn't remain staring at the screen for long after, awed.

Take1: That was the moment of the movie !

Take2: totally...

Take1: the harmonica started first .. i was like wow .....

Take2: when he just looked at her face, and fell over... and the song was his parachute...

Take1: rahman sounded like God !

Take2: Agreed

Take1: I have heard usure pogude since i saw it .. not behne de !

Take2: Still didn't work for me...

Take1: hmm ..

Take1: Beera beera song ..in the bg now i can hear dan dan dan dandanaka clearly :)

Take2: aah! I loved the kaatu sirukki chanting

Take1: oh yeah .. waiting to hear the ranjha version of it .. gotta be better

Take2: hmm :)

Take2: Aapparently that spot where ash falls and usure pogushe starts was the same spot as punnagai mannan

Take1: oh .. interesting

Take1: that priya mani's fiancée ..some guys were talking outside the theatre ..that he is the guy who played amudha's cousin !

Take2: really?! wow

Take2: the scene before kalvare was totally Roja. Madhubala finding where Aravind Swamy was

Take1: hmm :) and I thought one scene was so dil se .. oh ya .. the priya mani - police station scene

Take1: There's no one word verdict, I guess :)



Song for the Occassion: Naan Varuvene ... meeendum varuvene !

7 comments:

Snehal said...

I think they shot it in Sri Lanka, not India..
I really liked your alter ego conversation style :) Very authentic !
But now I've read SO many reviews, that all I'm going for is the 'real-action-on-the-screen'.. Story is already in my head !

Vinod R Iyer said...

@Snehal: It was shot fully in India. Mostly in Kerala !
And it was a real chat conversation :)

Ram said...

@ V : It makes a lot of sense.. to shoot "Raavan" in Srilanka.. and i ve read something in news too

Snehal'z said...

.. Too bad !! I thought it was alter ego type of conversation! That would've been so cool !

Vinz said...

It was shot majorily in Kerala..Athirappilly waterfall area...

and there is something like, Mani Ratnam, always prefer to shoot in India..to explore its beauty..!!

Cant wait to watch both the flicks..!!

manoranjini said...

The movie sure does keep the viewer captured with its wild location,awesome photography and stunts.Warmed up to the music a bit more after watching the movie.You have to give it to Ash though-she is the only one who could match up to the breath-taking beauty of the locales!

Div said...

I reckon your title should have said RaavanAN - a couple of reviews ;) I'm pretty tired of reading vikram-is-sad reviews by the people who have watched Raavan, and not RaavanAN!